De ce se toarnă asfalt pe străzile de pământ. Ce se va întâmpla cu ele

0
16

Străzile de pământ din Bistrița, pe care se toarnă două straturi de asfalt, vor fi modernizate treptat prin realizarea sistemelor de preluare a apelor pluviale, a rețelei de iluminat, a trotuarelor, lucrări de complexitate mai mare pentru care este nevoie de documentații complexe și de timp de așteptare mai mare.

”Anul acesta am finalizat cartierul RAAL, strada Arenei, avem Azurului, avem străzi în Viișoara pe care trebuie să le asfaltăm, avem în Bistrița. Alegem străzile în funcție de regimul de proprietate și de Masterplanul de apă și canal. Te doare sufletul să asfaltezi străzi pe care să vină și să le spargă altcineva”, a spus primarul într-o emisiune la Bistrița Express.

Ioan Turc a explicat că municipalitatea are două variante prin care poate interveni pe străzi de pe capitolul de reparații și de investiții: ”Repararea am început-o de anul trecut văzând că mai există un oraș în România care face acest lucru – Oradea – să o rezolvăm prin așternerea a două straturi de asfalt. E nevoie de o documentație, dar nu complexă. Pentru aceasta avem nevoie ca drumul să fie în proprietatea municipiului, să nu treacă rețele de apă și canal și să avem șanțuri de gardă, adică sistem pentru preluarea apelor pluviale. Dacă nu avem șanțuri de gardă suntem obligați să venim cu conducte în pământ, or asta înseamnă deja investiție care presupune studiu de fezabilitate, proiect tehnic, licitații.

Un drum pe investiții îl poți rezolva în un an și ceva pentru că trebuie să aloci bani în buget, faci studiu de fezabilitate, proiect tehnic, toate cu licitație. Pe urmă faci licitația pentru execuție. Noi mergem în paralel și cu lucrări pe investiții.

Până la urmă, toate drumurile pe care le asfaltăm de pe capitolul reparații vor intra pe investiții fiindcă acest lucru presupune să faci sistem de preluare a apelor stradale, rețea de iluminat public stradal, trotuare.

Pe investiții, complexitatea lucrărilor este mai mare, dar, pentru că oamenii s-au săturat de praf, de noroi și pe bună dreptate am venit cu această soluție de a asfalta cât mai multe drumuri și vom asfalta toate drumurile care îndeplinesc condițiile de pe capitolul reparații.

Dacă în mai puțin de trei luni am asfaltat 15 străzi, iar anul acesta de la demararea procesului de reparare a drumurilor avem 7 străzi reparate, este limpede că lucrurile merg repede”.

Bistrița are între 300 și 400 de drumuri de pământ pe care în trecut s-a aruncat foarte multă piatră spartă, de cele mai multe ori fără niciun efect întrucât a fost spălată de ploi.

Administrația a investit însă într-o nouă stație pentru producerea mixturilor asfaltice și în utilaje conexe. În doar 3 luni de la punerea ei în funcțiune, au fost asfaltate 15 străzi de pământ, iar anul acesta, vor mai fi asfaltate încă 50 întrucât noua stație produce 60 de tone de asfalt pe oră, este complet automatizată față de stația veche, produsă și montată în 1968, care avea o capacitate maximă de 8-10 tone pe oră, însă în ultimii ani nu putea produce mai mult de 2 tone pe oră.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.